Fontana lanserar rosa feta
Snart dyker en rosa fetaost, med temat Feta <3 Meloner, upp i butikernas kyldiskar.
Under slutet av september och hela oktober kommer Fontana Feta original att byta skepnad – och tillfälligt bli rosa som en del i Fontanas stödkampanj för Bröstcancerfonden.
Fontanas förhoppning med kampanjtemat Feta <3 Meloner, är att kunna sprida både information om bröstcancer samt kunskap om självkontroll till så många som möjligt. 10 procent av överskottet från försäljningen kommer att gå till kampen mot bröstcancer.
– För oss på Fontana är hälsa och välmående viktigt. Det är en av anledningarna varför vi väljer att stödja Bröstcancerfonden i deras arbete för ökad kunskap och information kring bröstcancer. Tanken är att sprida kampanjens budskap med glimten i ögat, nå ut med informationen till så många som möjligt och även sprida vikten av självundersökning på olika språk. Det känns riktigt bra, det är för en god sak och de flesta av oss känner någon som har drabbats av bröstcancer. Nu hoppas vi att så många som möjligt vill hjälpa till att sprida budskapet säger, Corina Papadopoulou, kommunikationschef, Fontana Food.
Fontana Feta original 150 gram kommer att säljas i rosa förpackning från månadsskiftet september/oktober på Ica, Coop, Bergendahls, Willys och Hemköp.