23948sdkhjf

Kycklingar ökar i popularitet

Den nordiska kycklingproducenten Scandi Standard redovisar en omsättning på 1 503,3 miljoner kronor för andra kvartalet, en ökning med 12 procent. Ökad aptit hos norska och svenska konsumenter ligger bakom lyftet.
Scandi Standard redovisar en ökning av nettoomsättningen till 1 503 miljoner kronor (1 341,3). Periodens rörelseresultatet minskade till 38,8 miljoner kronor (45,7).

För det första halvåret 2016 är trenden stigande. Omsättningen 2 889,9, en ökning med nio procent för motsvarande period förra året (2 650,9)

Ökningen kan främst hänföras till ökad distribution i Norge i kombination med en stark återhämtning av den norska marknaden, en stark tillväxt i Sverige inom kylda produkter samt ett väsentligt antal ökade listningar i Finland.

Scandi Standard gjorde ett flertal lyckade produktlanseringar för att driva kategorin i linje med företagets vision att inspirera de nordiska konsumenterna att äta kyckling en gång till i veckan. Dessa omfattade bland annat kycklingkorvar, marinerade grillprodukter, innerfiléer på spett och kycklingbacon, skriver företaget i sin kvartalsrapport.

Läs rapporten i sin helhet här.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094