23948sdkhjf

Hemköp ger sig in i kriget om nätmaten

Hemköp växlar upp närvaron på nätet efter sommaren. Både färdiga matkassar och lösplock kommer att erbjudas.
Det går snabbt framåt för dagligvaror på nätet. Under 2015 ökade försäljningen av nätmat med 39 procent och i år väntas den enligt HUI Research öka med ytterligare 38 procent.

Dagligvaruhandelns aktörer mobiliserar sig alltmer på nätet och nu ger sig även Hemköp in i striden. Efter sommaren kommer de i en första etapp att erbjuda färdigplanerade matkassar i samarbete med företaget Middagsfrid som länge varit en stor aktör inom e-handel med dagligvaror.

– Middagsfrid är en naturlig partner när vi nu valt att ta fram våra egna matkassar för våra egna kunder. De har en matfilosofi och ett hållbarhetstänk som ligger väldigt nära vårt, säger Hemköps vd Thomas Gäreskog i ett pressmeddelande.

Men det är inte bara matkassar som Hemköp har i planerna. Till hösten kommer även lösplock på nätet att startas i tre butiker: Torsplan, Djurgårdsstaden och Stäket.

–Vi vet att det finns en efterfrågan från våra kunder för båda dessa tjänster och det är med dubbel glädje jag ser att vi snart är i gång. Vår e-handel kommer att präglas av matglädje och matinspiration, men även prisvärdhet och enkelhet. Våra kunder kommer alltså att känna samma sak som när de handlar i våra butiker säger Thomas Gäreskog.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094