23948sdkhjf

Axis köpfest forsätter – satsar på handeln

Axis satsar på detaljhandeln och förvärvar Cognimatics, som främst jobbar med lösningar för butiksoptimering.
Marknaden för produkter som mäter kunders rörelsemönster i butiksmiljö växer snabbt. För att stärka sitt erbjudande förvärvar nätverksvideoföretaget Axis Communications nu Cognimatics, med videoapplikationer som bland annat kan räkna kunder, analysera köer och bedöma ålder och kön på de som kommer in i butiken.

– Cognimatics produkter är välkända och framgångsrika inom detaljhandeln, och kompletterar vårt erbjudande på den marknaden. Deras fokus på att utveckla innovativa och användarvänliga lösningar är i linje med Axis strategi att erbjuda lösningar med högsta möjliga värde för att tillgodose en rad olika kundbehov. Vi är mycket glada över att kunna erbjuda våra partners och slutanvändare tjänster som fungerar som ett naturligt komplement till deras befintliga Axislösningar, säger Ray Mauritsson, vd på Axis Communications.

Cognimatics grundades 2003 och är ett privatägt svenskt företag med huvudkontor i Lund och 12 anställda. Axis Communications och Cognimatics har samarbetat i flera år gällande teknik och försäljning för att kunna erbjuda integrerade lösningar till ett antal gemensamma kunder, Cognimatics har kunder i över 70 länder via ett globalt system av distributörer och systemintegratörer.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.081