23948sdkhjf

"Utan emv-tänk klarar man sig inte"

De livsmedelsleverantörer som saknar en strategi för hur man ska handskas med emv kommer i det långa loppet inte klara sig. Det tror i alla fall konsultbolaget Macklean.
Macklean har tillsammans med bageriföretaget Mobergarna tittat på emv-marknaden i det kommande numret av Livsmedel i fokus. De båda är ense om att den livsmedelsleverantör som saknar en strategi för emv-frågan inte kommer att överleva på den hårt konkurrensutsatta marknaden.

Sverige hade den starkaste utvecklingen av emv i världen under år 2013, segmentet växer stadigt och om tio år väntas 34 procent av den svenska marknaden utgöras av emv. Macklean råder den tillverkare som gör både emv och leverantörsvarumärken att lägga EMV- produktionen i ett eget bolag eller resultatenhet.

— Det gäller att se till att utveckla en strategi som bygger på ditt företags förutsättningar och utnyttja de affärsmöjligheter som emv har att ge, säger Stephan Borgström, en av författarna till rapporten Macklean Insikter – Fokus emv.

Mobergarna producerar sedan 2004 enbart emv.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078