23948sdkhjf

Mat på nätet ökade med 46 procent

Livsmedelsförsäljningen på nätet  ökade med 46 procent under årets första kvartal, visar siffror från Svensk Digital Handel.
Starkast gick lösplock där försäljningen ökade med 65 procent jämfört med första kvartalet 2014.. Middagslösningar ökade med 30 procent.

"Livsmedelsförsäljningen på nätet utgör fortfarande en marginell andel av den totala marknaden, cirka en procent av den totala livsmedelsomsättningen finns i näthandeln. Marknaden rör på sig, kedjorna satsar allt mer på digitala kanaler och det sker en omstrukturering bland de renodlade aktörerna. Det kommer därför att bli intressant att följa marknadens utveckling framöver", säger Jonas Ogvall, vd på Svensk Digital Handel, i en kommentar.

Siffrorna kommer från D-food Index som branschorganisationen tar fram i samarbete med HUI Research.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063