23948sdkhjf

Coop byter medium

Coop kommer att minska sina reklaminvesteringar i traditionell tv. Det säger koncernens marknadsdirektör Björn Larsson till Resumé.
Larsson, som rekryterades från Swedbank i höstas, har nu skrotat Coops reklamfilmskoncept med utbudsreklam i traditionell tv, som funnits i tre år. Det var för likt Ica framgångsrika reklamfilmer.

De nya filmerna, med inriktning på ekologisk mat, som presenterades i går, kommer bara att gå i sociala medier och Coops egna kanaler.

Successivt kommer Coops investeringar i traditionell tv.

"Jag tror att balansen mellan webb-tv och traditionell tv kommer att jämnas ut. I dag står tv för 65 procent och webb-tv för 35 procent. Frågor du mig nästa år är det inte osannolikt att balansen är 50-50", säger han till Resumé.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062