23948sdkhjf

Lidl växer på eko

Lågpriskedjan Lidl satsar i allt högre utsträckning på ekologiska varor. Under 2014 tredubblades försäljningen av ekovaror i kedjans butiker.
Totalt säljer nu Lidl 1,5 procent ekologiska varor av sitt totala utbud. I kategorin frukt och grönt är ungefär 5 procent av det som säljs ekologiskt, ungefär var tionde frukt och grönsak i Lidls butiker är ekologiska.

– Under 2014 har vi gjort flera ekologiska produktlanseringar, bland annat ekologisk mjölk, A-fil och yoghurt under vårt svenska mejerivarumärke Ängens. Vi har fokuserat på basvaror som många av våra kunder efterfrågar och försäljningen ökar hela tiden, säger Katarina Rosenqvist, CSR-ansvarig på Lidl Sverige.

Av de ekologiska alternativen är 90 procent Lidls egna varumärken.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095