23948sdkhjf

”Vi kommer att göra färre, men värre satsningar”

Som ny marknadschef för 7-Eleven hoppas Linda Jacobsson kunna modernisera servicehandeln. Kundernas krav förändras och liksom all servicehandel måste 7-Eleven hänga med.

Alla aktörer gör förstås på sitt sätt, men 7-Eleven har sin väg för att gå i takt med kundernas behov. Att modernisera konceptet för att möta kundernas krav på en modern närbutik är centralt, anser Linda Jacobsson.–Hos oss är definitionen på bra servicehandel bekvämt och tillgängligt. Liksom all servicehandel måste vi se oss i spegeln och hela tiden se över hur vi kan modernisera oss. För det måste man eftersom kunderna och efterfrågan förändrar sig över tid.Utan att avslöja för mycket om framtida satsningar, tror Linda Jacobsson att 7-Eleven kommer att renodla sig, göra ”färre, men värre” som hon uttrycker sig.–Vi kan inte göra allt och om man gör för många saker kan det bli otydligt. Vi ska jobba med tydligheten.Hon lyfter även fram 7-Elevens samarbetsorganisationer, som Friends och Pride, när hon pratar om hur kedjan kommer att utveckla sig.Linda Jacobsson var tidigare produktchef hos Reitan Convenience Sverige då hon hade ansvar för kategorierna kaffe, bakeoff, förpackning och receptfria läkemedel.–Under mina år på Reitan har jag byggt upp ett förtroende bland våra franchisetagare och jag känner organisationen mycket väl.Kan du ge något exempel på 7-Elevens modernisering?–Vi kommer att höja kvaliteten på våra erbjudanden, bland annat vad gäller frukost och andra måltider. Vi ska också göra en ordentlig genomlysning av våra priser, inom vissa områden ligger vi för högt.Hur gör ni för att känna av tidens strömningar och förändrade behov och krav?–Vi jobbar naturligtvis med vår egen historik och den information som finns tillgänglig. Men vi tar naturligtvis även in andra externa megatrender i våra analyser, som tidsbrist och hälsa. Och när vi pratar hälsa handlar det inte bara om vikt utan om andra aspekter som Äkta vara och ekologiskt.Kajsa SöderbergMÖTETLinda JacobssonAKTUELL Marknadschef på 7-Eleven sedan i måndags.FÖDD 1973.BAKGRUND Ekonom, arbetat med försäljning, varit sju år på Reitan Convenience Sweden, senast som produktchef.BOR Nacka.FAMILJ Man och två barn.FRITID Familj, vänner, barnens fritidsaktiviteter, engagerad i Friskis & Svettis.VILL ÄTA MIDDAG MED Andreas Carlberg, Fryshusets grundare och samhällsdebattör.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.061