23948sdkhjf

Ica och Lantmännens uthållighet prisas

Ica är det varumärke som i största utsträckning står för hållbarhet. Tvåa är Coop. Lantmännen är vinnare i kategorin  dagligvaror. Det är resultatet i  en stor konsumentundersökning rörande hållbarhets- och ansvarsfrågor.

I undersökningen, Sustaniable Brand Index, har ingått 9 000 konsumenter från Danmark, Finland, Norge och Sverige. De har fått svara på hur Sveriges största varumärken presterar inom miljöansvar och socialt ansvarstagande¨Segrare är alltså Ica. Tvåa är Coop som var vinnare förra året. Lantmännen blev fyra och Arla femma.– Det är fantastiskt kul att se att våra insatser inom hållbarhet har nått fram till konsumenten, givetvis extra kul att också kunna vara bäst i branschen, säger Kerstin Lindvall, hållbarhetschef på ICA som tillsammans med varumärkeschefen Teddy Falkenek tog emot utmärkelsen på prisutdelningen i Stockholm under måndagskvällenLantmännen prisas också för sitt arbete och blev etta inom kategorin dagligvaror. Ett exempel på kampanjer som för fram budskapet är Pizzamodellen där konsumenterna uppmanades att slänga matrester på en pizza istället för i sophinken.I kategorin Restaurangkedjor segrade Max.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094