23948sdkhjf

Coca-Cola byter till namnetikett

Coca-Cola gör en storsatsning i Europa inför sommaren genom att byta ut en del av den traditionella etiketten på burkar och flaskor till varianter där de 150 vanligaste förnamnen finns med.

Det hela går under temat Dela med och innebär att det i Sverige kan stå till exempel ”Dela med Emma” på etiketten.Kampanjen pågår under maj till och augusti och då kommer 115 miljoner flaskor och burkar få de nya etiketterna. Kampanjen genomförs i elva länder och handlar då om totalt cirka en miljard etiketter.Till kampanjen kopplas också en webbsida där besökarna kan få berätta om sina sommarplaner och en fototävling hålls på Instagram. Vidare kommer också event att genomföras på olika ställen i landet.– Det är första gången någonsin som vi byter ut den ikoniska texten med Coca-Cola på flaskan, och vad är då bättre än att ersätta den med namnen på de som älskar oss mest – våra konsumenter, säger Eric Nilsson, varumärkeschef på Coca-Cola Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062