Lidl driver med Willys
I en prisundersökning som Göteborgs-Posten nyligen gjorde blev både Lidl och Netto billigare än Willys. Lidl utnyttjar nu detta i en kampanj på utomhustavlor .
Rubriken är ”Affärsidé är en sak verklighet en annan”. Därmed riktar man sig mot Willys slogan Sveriges billigaste matkasse. – Vi vill med en humoristisk tvist visa att vi har låga priser på riktigt och inte endast i vår affärsidé. Tanken är inte att ett starta annonskrig. Vi skojar lite med Willys med glimten i ögat, säger Caroline Forsshéll, kommunikationschef på Lidl till Dagens Media.I undersökningen ingick 58 varor och inköp gjordes på Coop Forum, Kvantum, Lidl, Maxi, Netto och Willys.Lidl och Netto hade dock inte alla varor varför en ”minikasse” skapades med 40 varor. Där var Lidl billigast följt av Netto och Willys.När det gäller den större kassen var Willys billigast.