23948sdkhjf

Pressbyrån gör egen tv

Nu får 200 av Pressbyråns butiker över hela landet den nya digitala kanalen. På fyra veckor ska tekniken finnas på plats.

Den digitala kanaler ska främst berätta om det övergripande sortimentet och lyfta fram specifika kampanjer vid olika tidpunkter på dygnet.– För oss handlar det om att effektivisera kommunikationen, med målet att båda öka försäljningen samt att i slutänden kunna erbjuda en förbättrad upplevelse i butik för kunderna, säger Maria Isaksson , marknadschef på Pressbyrån.Pressbyrån har ett stort antal produkter per kvadratmeter. Produkter som i stort sett får synas så gott de kan och ska sälja sig själva.– Vi jobbar ständigt med att utveckla vår butiksmiljö och vara tydliga när vi kommunicerar med kunden. Med den digitala kommunikationen kan vi skapa lockande kommunikation och lyfta fram fler erbjudande på samma yta, säger Maria Isakssson.Pressbyrån samarbetar med Visual Art som har Sveriges enda rikstäckande digitala nät, med cirka 8 000 skärmar. Andra kunder är till exempel Mc Donalds, Preem, Ica Kvantum och Apoteksgruppen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093