23948sdkhjf

Hallå...Urban Indal, butikschef på Coop i Hammarbyhöjden

När kunderna kom till din butik i lördags eftermiddag så var dörren låst, varför var den det?

– Butikspersonalen märkte att dörren inte gick att få upp och de förstod inte varför men en montör kom och det visade sig att en motor hade skurit så han monterade bort den och satte dit en ny. Det var rätt jobbigt för dörren gick inte att rubba.Hur lång tid tog det?– Vi fick vänta på montören från tre till halv sju och det var ganska jobbigt för kunderna kunde inte komma in. Det hängde ihop med att montören hade hand om hela Stockholm som distrikt och han hade andra jobb att fixa först. Särskilt jobbigt var det för mig för jag fick veta allt per telefon eftersom jag inte var i butiken, det var väldigt frustrerande.Hur hanterade ni kunderna?– Vi satte en lapp på dörren och de kunder som var inne i butiken fick gå ut bakvägen. Personalen gjorde allt för att få upp dörren. De försökte med att stänga av strömmen och de försökte med en jättestark man på utsidan och en jättestark man på insidan, som försökte med våld, men dörren gick inte att rubba.Blev det en stor förlust?– Ja, det blev det men det är svårt att säga exakt hur mycket det blev. Men det ligger runt 100 000 kronor totalt. Men halv sju på lördagskvällen var allt på banan igen och sedan dess har vi haft full rulle.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078