Hallå...Alex Tengvall, vd på Risenta
– Vi visar produkter och deras förpackningar och vi vill visa upp vårt varumärke för att väcka intresse i andra länder. Vårt fokus ligger på att visa våra förpackningar. Våra produkter kommer från hela världen och sedan förpackar vi dem här.Har det hänt något nytt på det området?– Ja,vi har satsat mycket på att utveckla vår produktionsanläggning genom en högre automatisering. Vi vill etablera oss som underleverantörer av emv till länder i norden.Är konkurrensen hög när det gäller emv?– Ja, det är den men vi ser att emv är något som växer i dag och särskilt om man går in och tittar på våra största kedjor. Vi måste anpassa oss till utvecklingen och om inte vi gör det så gör någon annan det. Men vi vill förstås sälja in vårt varumärke Risenta också. Vi ska dessutom titta på delar där vi inte är så stora och där vi kan utveckla oss.Har ni satt upp något konkret mål för satsningen på PLMA?– Vi vill få igång vårt emv-samarbete och målet är att få en kontakt med någon stor aktör.Camilla Myrsten