23948sdkhjf

Hallå...Sofia Gullholm, marknadschef på Tropicana

Ni startar ett sensorikkoncept för juice, vad innebär det?

– Det innebär att vi har gått in och värderat tio olika smaker på juice och bedömt dem efter smakprofil. Vi har använt Systembolagets symboler med sötma och beska. Det innebär att vi kan se vilken juice som passar till vilken mat på brunchbordet. Kan du ge ett exempel på mat och juice som passar ihop?– Vi vill hjälpa konsumenterna till en total smakupplevelse och ett exempel är vår äppeljuice som passar utmärkt till salt mat som exempelvis bacon och salta skinkor. Ruby breakfast som har en bitter smak passar däremot till fet mat som leverpastej. Det blir riktigt intressant när man tänker på vad som passar till vad.Tror du att konsumenterna kommer ta till sig det här?– Jag vet inte men jag hoppas det.Hur ska ni visa i butikerna vad som passar till vad?– Vi ska köra med labels på hyllorna.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11