23948sdkhjf

Hallå….Fredrik Wahrolén, kommunikationschef på Duni

Duni ska arrangera en dukningstävling, kan du berätta om den?

– Ja, vi arrangerar tävlingen Top Table Award och den går ut på att utse Sveriges bästa dukare. Det hänger ihop med att vi sett ett stort intresse för dukning. Vi vill hylla att Duni fyller 60 år på det här viset.Det är ekonomiska kristider, hur påverkar det folks sätt att duka?– Vi märker att intresset för inredning håller i sig och ambitionen att göra det mysigt hemma, vid speciella tillfällen, lever definitivt kvar. Finansiellt sett har det varit en kraftig inbromsning av ekonomin och det påverkar självklart även Duni. Vi noterar en avmattning i efterfrågan på flera marknader i Europa.Har köpmönstret förändrats?– Det är för tidigt att se sådana trender men en generell inbromsning har det varit. Vad är trendigt på dukningsfronten?– En trend som är stark är att duka enligt koncept och det innebär att man dukar med ljus, servetter och duk i samma stil och det gör oss starka för det är sådana koncept vi säljer.Hur kommer tävlingen att märkas i dagligvaruhandeln?– Vi kommer ordna butiksaktiviteter i alla butiker som säljer Duni och kunderna bjuds in till tävlingen. De kan vinna ett gästspel av en mästerkock i hemmet. Tävlingen pågår från den 15 april på www.duni.se.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.083