23948sdkhjf

Hallå….Eva Smidfeldt, produktchef på Ekströms

Det är Vasaloppstider och det innebär blåbärssoppa, hur mycket säljer ni under veckan?

– Vi säljer ingenting, vi sponsrar bara och det innebär att vi skickar upp en massa soppa och muggar som det står Ekströms på. Det har blivit en riktig tradition med blåbärssoppa där uppe och vi har hållit på med det i över 50 år.Varför vill åkarna ha just blåbärssoppa?– Det har väl med traditionen att göra men sedan är det också en väldigt bra sportdryck med mycket energi i.Vad innebär sponsringen som marknadsföring?– Vi ser det som ett väldigt bra sätt att synas och det är fint för Ekströms. Det är det enda vi gör för våra soppor och använder oss inte av några andra aktiviteter. Ska du åka upp?– Nej, det ska jag inte men det är flera härifrån som ska åka loppet. Vi organiserar inte med folk som ska jobba där men jag vet att det finns de som ställer upp ideellt.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079