23948sdkhjf

Hallå…Marcus Wiklund, marknadschef på Rebel Tobacco

Ni lanserar ett nytt nikotinfritt snus och vill utmana Swedish Match. Vad är det som är unikt med snuset?

– Det har en unik snuslik konsistens och en känsla som är väldigt lik tobak. Det finns i två smaker, den ena ska vara neutral men har en svag anstrykning av anis i smaken. Den andra smakar pepparmint och smaken sitter kvar länge. Båda sorterna är helt nikotinfria. Vår dosa är av plast och det är praktiskt för man kan förvara använda prillor i det övre locket.Hur många konkurrenter har ni?– Vi ser Swedish Match som den främsta konkurrenten och den enda som har en riktigt tobakslik produkt. Det finns två varumärken till och det är Excuse och Choice Nicofree men vi anser inte att de är så snusliknande. Det viktiga är att man lyckas få fram både konsistensen och känslan med snuset. Är det svårt att tillverka snus?– Det gäller att hitta rätt ingredienser och vi har en bas av ekologiskt äpple och majsgrits som är det samma som majskorn. Det tar lång tid att utveckla ett bra snus och vi har hållit på i ett år med det här. Vi har lyckats göra snuset ph-neutralt. Det är den främsta egenskapen efter en väldigt tobakslik konsistens och känsla under läppen. Med Energy bibehålls ph-värdet i munnen väl över 5,5 vilket är gränsen för att bibehålla en positiv miljö i munnen, och det gör att tandproblem kan undvikas. Onico råkade ut för en massa skriverier för att deras snus gav problem. De kommer visst ut med ett nytt recept snart , men vi finns redan ute i 700 butiker denna vecka.Varför heter ert företag Rebel Tobacco, är ni rebeller?– Vi var rebeller när vi kom med lågpriscigaretterna Elixyr i slutet av år 2001. Nu är vi rebeller när vi erbjuder svenska folket att anta utmaningen att sluta med nikotin och då är vårt snus ett bra hjälpmedel. Utmaningen kan man anta genom att gå in på snusutmaningen.se.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062