23948sdkhjf

Annonsering på internet ökar mest

Förra ökade investeringarna i reklam med sex procent till en totalsumma på 32 miljarder kronor. Mest ökade annonseringen på nätet.

Satsningarna på

internet uppgick till drygt fyra miljarder, vilket är en uppgång med 36

procent. Om man delar upp denna kategori i olika avdelningar framgår att den så

kallade sökmotorreklamen, alltså där reklam för ett bolag dyker upp i eller i

spalten bredvid sökmotorns träffar, ökade allra mest. Här steg investeringarna

med 69 procent, berättar Dagens Industri som tagit del av statistik från IRM.


Dagspressen är

fortfarande den största kanalen och står för 28,5 procent, men det är en

tillbakagång med 0,8 procentenheter. Tvåa är TV som dock också tappar relativt

sett, - 0,3 procent till 14,8.


Internets andel

är nu 12,8.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.092