23948sdkhjf

Hallå ... Anders Tellman ... Hemköp Vällingby ...

Ni har sålt produkter från Gooh  snabbmatssortiment i ungefär en vecka. Hur har det gått?

– Jo tack bra. Vi har haft provsmakningar då personal från Gooh har varit här. Uppmärksamheten har varit stor. Jag har ännu inte sett några försäljningssiffror men känslan är att de säljer bra? Hur många olika rätter har ni?– Det är ett 20-tal olika varje dag. De kostar mellan 39 och 65 kronor.När en butik plockar en ny produkt i ett sortiment är risken stor att framgången för den nya betyder att andra varor tappar i motsvarande grad. Har det hänt här?– Nej, vi har faktiskt gjort en jämförelse mellan dagarna före och efter Gooh, och vi ligger på en ökning. Det är kul.Kör ni någon annan marknadsföring än demonstrationerna i butik?– Nej, men Gooh-sortimentet är snyggt exponerat i egna stora kylar ute i butiken. Så nog syns det. Har du någon egen favoriträtt?– (Tystnad)... jag måste erkänna att jag ännu inte haft tid att smaka. Det har däremot färskvaruchefen Mårten Johansson gjort. Och hans val är klart.– Kyckling med rosmarin, som är en pastarätt, är min favorit.Säljer den bäst?– Nja, det beror nog på. Den som körs på demonstrationen säljer alltid bäst. Och det är olika varje dag.Lars Thulin

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062