Hallå...Jörgen Fredriksson, vd på Prisextra City
– Ja, det kan man säga. Försäljningen steg med 20 procent! Normalt har vi legat på ökningar på cirka tio procent, så nog hade nyheten effekt. Och man hörde ju kunderna prata om det.Visste ni i förväg att ni var billigast i undersökningen?– Nej, vi hade inte fått någon information förhandsinformation.Visste ni om själva att ni var så billiga?– Nja, vi jobbar med det hela tiden. Och alla butiker vet ju vilka varor som ingår i PRO:s undersökning så många arbetar förstås extra med det sortimentet. Fast å andra sidan är det mycket basvaror som ingår och där är prispressen stor redan från början,Vad ska ni göra med den här utmärkelsen?– Vi har inte hunnit fundera på det än. Men till hösten kommer vi förstås tala om att vi är billigast. Annars vore vi idioter. Fast sedan gäller det att leva upp till det också. Nu har vi fått ljuset på oss. I den här branschen går det aldrig att slå sig till ro.Så det är kanske till och med är lite jobbigt att bli utnämnd till Sveriges billigaste?– Nej, absolut inte. Alla i butiken tycker att det är väldigt stimulerande och det får alla att anstränga sig lite extra för att pressa kostnaderna vidare.Lars Thulin