23948sdkhjf

Pigg 75-åring in i handeln

Lithells kampanj för att sälja Sibylla-korven i dagligvaruhandeln kostar 10 miljoner kronor. Och försäljningen går enligt planerna.

Varumärket Sibylla har hittills varit helt förknippat med gatuköken. Men i år har ägaren, Lithells, som ägs av finländska Atria satsat stort på handeln. Sibylla är en premieprodukt med mer kött och den kostar 20 – 25 procent mer än den vanliga Lithells-korven, skriver Dagens Industri.Sibylla, som fyller 75 år i år, finns nu också utomlands. Omkring 1 300 enheter utanför Sverige säljer produkterna, 70 av försäljningsställena finns i Ryssland.Totalt växer charkmarknaden ganska blygsamt, 2 – 4 procent per år, men det är stora förskjutningar på gång inom gruppen. Ett exempel är kryddiga krovar och ölkorv. Här är ökningen 20-30 procent.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078