23948sdkhjf

Hallå…Muhammed Kelnendi, vice vd på Netextra

Ni har lyckats med mat på nätet medan andra större kedjor har lagt ned den verksamheten. Vad beror det på?

– Vi har en väldigt hög servicegrad så därför tror jag att kunderna väljer oss. När vi startade var marknaden inte mogen egentligen men nu börjar det gå bra. Många kedjor valde att lägga ned men nu ser marknaden bra ut igen så jag tror att det kan vara läge för dem att starta på nytt och det kommer nog ske under det här året.Ökar alltså intresset?– Ja, det kan man säga att det gör. Vi märker att det hela tiden är nya kunder som hör av sig hit och vill börja handla på nätet.Har du några siffror?– Nej, inte som jag kan lämna ut nu.Vad vill folk handla på nätet?– Kunderna köper allt möjligt ungefär som vid handling i en vanlig butik och folk beställer mycket färskvaror och kött. Men sedan finns det företagskunder som köper backar med öl och läsk.Hur ser framtiden ut?– Den ser bra ut och jag tror att försäljningen kommer öka så länge det inte är för många aktörer här i Stockholm. Stan är inte så stor för den här marknaden och om man jämför med England och Frankrike så har de en helt annan befolkning och det gör att det finns plats för flera aktörer där.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078