Hallå…Lars Andersson, ny vd på Lindvalls chark
– Det är att utveckla företaget på den inslagna vägen. Vi har en stark inriktning mot fastfood och jag vill utveckla den biten. Sedan är vi också intresserade av att öka på den lokala marknaden runt Strömsnäsbruk där vi håller till. Varmrökt korv och wienerkorv är ju vår specialitet. Idag levererar vi 15 procent av vår totala produktion till ett område som sträcker sig tio mil runt orten. Resten går till stora företag inom servicehandeln som exempelvis Shell, Pressbyrån och 7-Eleven. Vi levererar också korven till Ikea. Vi vill förstås öka mer än marknaden men det hänger förstås på vad som händer där.Skiljer sig korven på de olika ställena eller är det samma korv på Ikea och Shell?– Korven skiljer sig lite eftersom det finns olika önskemål på de olika ställena. När tillträder du tjänsten?– Jag tillträdde officiellt den 2 maj men har varit här sedan mitten av januari och har gått parallellt med Stefan Lindvall som slutar för att han vill göra något annat. Vad har du gjort tidigare?– Jag har varit marknadschef på Sibylla i 13 år och sedan har jag varit vd på Torsåsens kyckling.Nu är du tillbaka till korv igen. Äter du mycket själv?– Jaa det gör jag verkligen för jag älskar verkligen korv. Helst vill jag ha kokt wienerkorv med bröd men jag vill varken ha senap, ketchup eller räksallad på. Jag har alltid älskat korv som den är, ända sedan jag var liten. Någon enstaka gång händer det förstås att jag lägger på en klick bostongurka.Camilla Myrsten