23948sdkhjf

Svårt för Rättvisemärkt i lågprisbutiker

Rättvisemärkt ändrar sin logotyp samtidigt som den nya generalsekreteraren Alice Bah Kuhnke vill verka för att den sprids och blir mer känd bland konsumenterna. En stor svårighet är att nå ut i lågprisbutikerna.

Den nya logotypen föreställer en människa som sträcker armen uppåt inramad av en jordglob. Det finns många produktmärkningar på marknaden men Rättvisemärkt är den enda märkningen som fokuserar på de mänskliga rättigheterna. Ett mål är att nå ut till de nya lågprisbutikerna som helst vill sälja billig mat.

– Vi har jobbat mot lågprisbutiker och inte lyckats så bra. Det är synd för deras kunder vill nog också handla rättvisemärkt så vi fortsätter att gå på dem, säger Alice Bah Kuhnke till Svenska Dagbladet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078