23948sdkhjf

Schlager för Skogaholm

Cerealia-ägda Bageri Skogaholm byter mediestrategi. I år ska Skogaholms marknadsföring haka på fyra stora händelser. Tv-reklam, butiksmaterial och produkter anpassas efter de aktuella händelserna och först ut är melodifestivalen, skriver Dagens Media.

- När du vill revitalisera ditt varumärke måste du vara aktuell. Vi funderade över vilka tillfällen vi kan vara relevanta för vår målgrupp, bygga känslor för Skogaholm och samtidigt sälja mer bröd, säger Katarina Hård Forser till Dagens Media.

En reklamfilm där Skogaholms bagare sjunger schlager ska visas i TV3, TV4 och Kanal 5. I butik kan kunderna få en cd-singel med Skogaholms egen schlagerlåt och Skogaholmslimpan får en ny förpackning med lite schlagerglamour över sig. Schlagerkampanjen, som börjar att visas på tv nästa torsdag, går under vinjetten "På topplistan sedan 1926".

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062