23948sdkhjf

Varumärkesråd får ny huvudman

Sveriges Konsumentråd blir ny huvudman för Varumärkesrådet, som bildades av Dagligvaruleverantörers Förbund, DLF, för två år sedan.

- Konsumenten har rätt att slippa bli vilseledd i butiken, säger Inger Persson, ordförande i Sveriges Konsumentråd. Varumärkesrådet arbetar med konkreta nedslag i verkligheten som ger direkta resultat, därför har vi bestämt oss för att gå in som huvudman. Vi kommer även ta över administrationen av Varumärkesrådet, säger hon i ett pressmeddelande.

Syftet med Varumärkesrådet är att förhindra plagiat inom dagligvaruhandeln. Arbetet har lett till att produkter plockats bort och förpackningar förändrats.

- Vår uppgift har varit att bevara respekten för originalitet och kreativitet, säger Jan Rosén, ordförande i Varumärkesrådet, och välkomnar Sveriges Konsumentråds engagemang i arbetet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062