23948sdkhjf

Kexfabrik tillbaka till rötterna

Brittiska kexjätten United Biscuits, med McVities som mest kända varumärke, har beslutat sig för att satsa på just kex i framtiden. Försöken att komma in på andra marknader har misslyckats.

För tjugo år sedan insåg företaget att man inte kunde växa mycket mer med ett så ledande märke på en mogen marknad. Så man gick in på nya områden, snackas och fryst mat var några. Man lade till och med ett bud på ett tobaksbolag, men det blev aldrig något av.I förra veckan sålde United Biscuits sin division för fryst mat och gjorde klart att det är kex som gäller. Målet är att fördubbla försäljning fram till år 2 005. En rad nya kex har presenterats eller är på gång och mycket görs nu för vitalisera varumärket som tappat i kraft gentemot konkurrenterna under de senaste åren, skriver Financial Times.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063