23948sdkhjf

Italienare vill ha sött knäckebröd

Den mest påtagliga effekten av pastajättens Barillas köp av Wasabröd kan bli att ett sött knäckebröd hamnar på italienarnas frukostbröd.

Det framgår av en intervju som Dagens Nyheter gjort med företagets vd Guido Barilla. Han säger att integrering mellan bolagen kommer att gå långsamt med stor respekt för svensk kultur och management. Och verksamheten kommer att bli kvar i Filipstad, det finns inga planer på en flytta den.Guido Barilla ser USA som den stora tillväxtmarkanden för Wasabröds produkter. Att få italienarna att knapra hårt bröd kan bli mer problematiskt. Till det krävs en produktutveckling - socker i degen. Att få italienarna att byta ut sitt mjuka matbröd mot hårt är mycket svårt. Möjligheten ligger istället på frukostbordet. Men till detta mål är italienarna van vid ett sött bröd till kaffet.- Jag kan tänka mig ett finmalt knäckebröd som eventuellt måste sötas lätt, säger Guido Barilla till tidningen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078