Axfoods e-handelsandel är fortfarande större än Icas i förhållande till de båda jättarnas totala försäljning. Axfoods e-handel stod för 5,2 procent av totalförsäljningen, medan Icas för 2,9 procent.
En förklaring kan vara lågprisfokuset, menar Magnus Elowson, som är affärschef e-handel på Ica Sverige.
– Willys har varit duktiga på att ha ett tydl...
Icas e-handel ökar mest – ”Kommer växa snabbare än butik”
Försäljningsutvecklingen av Icas e-handel gick under 2024 förbi konkurrenten Axfoods. Jämfört med DVI, som låg på 3,5, var den nästan tre gånger högre i slutet på förra året.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration