23948sdkhjf

Willys klar vinnare när Icas anseende faller

Ica, som länge varit dagligvaruhandelns mest ansedda aktör, tappar mark till lågprisaktörer som Willys och Lidl, visar en ny studie från Reputation and Trust Analytics som är glad läsning framför allt för Axfood.
Ica har åkt ner till fjärde plats av dagligvaruhandelns kedjor, och får se sig slagna även av Hemköp, även om marginalerna mellan platserna två och fyra är små.

– Vi har genomgått ett skifte där lågprispositionen har visat sig vara den mest konkurrenskraftiga i en tid när konsumenterna prioriterar pris framför andra faktorer som tillgänglighet och...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047