Kundernas nya småmålskrav på butikerna – ”Förväntar sig mycket dynamik”
Förändrade konsumtionsmönster kan leda till ökad konkurrens mellan dagligvaruhandeln och servicehandeln. Så tänker parterna om småmålstrenden.
Marie Wedin, kommersiell direktör på Reitan, och Ellinor Puerto, chef för sortimentsutveckling på Dagab. Foto: Press/Jan Ahmadi
Måltidsvanorna förändras, speciellt bland yngre målgrupper, och det är något livsmedelsåterförsäljare behöver anpassa sig efter. Det är en tes som Lennart Wallander, matexpert och grundare av Food & Friends, driver. Trenden han identifierat, som även märks av i USA och Storbritannien, är att allt fler skippar de tre stora måltiderna frukos...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration