23948sdkhjf

Varumärkesstrategen: ”Ingen har ännu lyckats kommunicera emv”

Emv fortsätter att växa men vad står det för? Ingenting annat än att det är billigare, säger varumärkesstrategen Håkan Olofsson. Det finns bredd men ingen spets i kedjornas emv, menar han.
När priserna har skjutit i höjden söker konsumenten billigare alternativ, något som gynnar kedjornas egna lågprismärken. Bortsett från ett fåtal varor med miljöprofil handlar emv i svensk dagligvaruhandel bara om låga priser, menar varumärkesstrategen Håkan Olofsson.

– Ingen dagligvarukedja har ännu lyckats kommunicera att dessa varor är bra – bar...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125