Coop skrotar kundtidningen
I går kom beskedet att Coop ska genomföra en stor omorganisering. Cirka 100 tjänster ska bort från huvudkontoret i Solna.
Flera butiker har dessutom lagts ner på kort tid. Nu har man dessutom beslutat att lägga ner sin kundtidning Mer Smak, rapporterar Dagens Nyheter.
Redaktionen meddelades i början av november och innebär att fyra redaktionella tjänster sägs upp hos bolaget Vi Media som producerar tidningen.
– Det är jättetråkigt. Vid varje utgåva har vi fått fina betyg av de undersökningar som Coop gör. Mer Smak är väldigt omtyckt, många gillar att få den hem. Vi har fått höra att vår redaktion gör ett mycket bra jobb, och det har kommit många fina kommentarer från både läsare och Coop, säger Unn Edberg, vd på Vi Media och chefredaktör på Vi, till DN.
Två nummer till ska ges ut nästa år innan det till sist blir stopp. Unn Edberg hoppas däremot att tidningen på något sätt ska få leva vidare.
– Det vore synd om varumärket försvinner.