23948sdkhjf

Klas Balkow om Axfoods resultat: ”Det bästa kvittot man kan få”

Axfoods kvartalsrapport visar på en stark tillväxt, där i synnerhet Willys utklassar marknaden. Många nya kunder hittar till lågpriskedjan när pris blir allt viktigare.
– Får man många nya kunder är det det bästa kvittot man kan få på att man gör något som uppskattas, säger Axfoods koncern-vd Klas Balkow till Fri Köpenskap.

Axfood analyserar både nya och gamla kunders beteeenden med dataanalys.

– Vi är väldigt datadrivna för att kunna förstå kundbeteenden och hur vi kan utveckla oss vidare. De nya kunderna är in...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141