Sedan toppnoteringarna under det första kvartalet år 2021 har nätandelen av dagligvaruföretagens försäljning tappat över 3 procentenheter. Men det finns ett område inom e-handeln som håller stånd när försäljningen till privatkonsumenterna dippat. I alla fall hos Coop där intäkterna från företagskunderna ökat.
– Vi särredovisar inte B2B-försäljning...
De fokuserar på B2B-försäljning – ”Vi ser en stark tillväxt”
Coops satsning på B2B-försäljning ger resultat. Bolaget uppger att de ser en stark tillväxt i företagsköpen. Även mindre aktörer som Hemköp Vegastaden jobbar med området på sitt eget kreativa sätt.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration