23948sdkhjf

De fokuserar på B2B-försäljning – ”Vi ser en stark tillväxt”

Coops satsning på B2B-försäljning ger resultat. Bolaget uppger att de ser en stark tillväxt i företagsköpen. Även mindre aktörer som Hemköp Vegastaden jobbar med området på sitt eget kreativa sätt. 
Sedan toppnoteringarna under det första kvartalet år 2021 har nätandelen av dagligvaruföretagens försäljning tappat över 3 procentenheter. Men det finns ett område inom e-handeln som håller stånd när försäljningen till privatkonsumenterna dippat. I alla fall hos Coop där intäkterna från företagskunderna ökat.

– Vi särredovisar inte B2B-försäljning...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078