23948sdkhjf

Matpriskollen: Utmaning att kommunicera sänkta priser

I veckans granskning av kedjornas kampanjer tar Ulf Mazur på Matpriskollen upp svårigheten att kommunicera prissänkningar på ett trovärdigt sätt.
I dessa tider med enormt prisfokus kommer reklamen och kommunikationen i centrum. Sveriges största reklamköpare är troligtvis Ica. Den här veckan går Ica ”all in” med sänkta priser i sin reklamfilm. Inte en enda kampanjprodukt visas upp, utan sänkta ordinariepriser från norr till söder i varenda Icabutik.

Det man kan fråga sig är om Icabutikernas ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094