23948sdkhjf

Ny rapport: Willys och Lidl drog fler – Coop sålde mer

Willys och Lidl drog fler kunder under 2022, medan snittköpen ökade mest hos Coop.
Det visar DLF:s undersökning Hushållens dagligvaruinköp 2022, som tagits fram i samarbete med undersökningsföretaget Gfk.

Undersökningen, som också är känd som kpi-rapporten, visar att snittköpen ökade med fyra kronor till 293 kronor. Det ska ställas i relation till att matprisinflationen under året var betydligt högre.

De största snittköpen görs...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109