23948sdkhjf

Hemköp byter mediebyrå – inleder samarbete med Hear och 56K Digital

Hemköp har genomfört en pitch för att hitta en ny mediebyråpartner. Efter avslutad pitch står det nu klart att kedjan väljer Hear och 56K Digital som nya partners.

Ambitionen var att hitta en byråpartner med förståelse för den förändring och de utmaningar som detaljhandeln står inför och där e-handeln utgör ett allt viktigare inslag för kunderna.

– Vår övergripande målsättning är att stärka vårt varumärke och vår affär och ett viktigt uppdrag för våra nya byråer blir att öka effektiviteten av våra medieinvesteringar och öka vår digitala närvaro. Här är vi övertygade om att både Hear och 56K Digital har mycket att bidra med, tack vare relevant branscherfarenhet och spetskompetens inom både strategisk rådgivning och digital marknadsföring, säger Hemköps marknadsdirektör Ted Bergström i en kommentar.

Hemköps marknadsavdelning har sedan några år en egen inhousebyrå som ansvarar för all reklam och extern kommunikation, medan mediebyråuppdraget legat hos OMD.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.175