23948sdkhjf

Metaverse så mycket mer än en vanlig butik i VR-miljö

Många riskerar att slösa bort dyrbara investeringar på dåliga kopior av en fysisk upplevelse, varnar retailstrategen Johan Kaij i sin krönika.
Metaverse är en virtuell värld där du kan träffa andra människor och ägna dig åt olika aktiviteter, och ett centralt fokus i Facebooks/Metas framtida affärsmodell. Det är stort, hajpat och har ”oändliga möjligheter”.

Men Metaverse för retail innebär inte en ”vanlig” butik i VR-miljö, då blir det bara en dålig kopia av en fysisk upplevelse som är t...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.223