23948sdkhjf

Butiken även en mediekanal med stor potential

Trots all fakta krävs det lite av ett systemskifte för att öka medieinvesteringarna i butik, skriver retailstrategen Martin Moström i sin krönika.
Varför betraktas inte dagligvarubutiken som en kanal där leverantörernas varumärken ska byggas? Av de 70 miljarder kronor som investeras i marknadskommunikation går bara en bråkdel till butiken.

Att butiken är en utmärkt säljkanal behöver vi inte betvivla. Över 95 procent av alla dagligvaror säljs i den fysiska dagligvarubutiken. Varför då inte sa...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093