Budbee-boxar hos dagligvarujätten Albert Heijn
Budbee har sedan starten 2016 växt till att leverera varor till omkring 35 miljoner människor i fem olika länder, däribland Nederländerna där bolaget nu har vunnit ett jätteuppdrag om ett boxnätverk.
Det är de två nederländska bolagen bol.com och Albert Heijn som är på gång att rulla ut ett boxnätverk i Benelux-länderna. Efter en längre process står det klart att Budbee vunnit uppdraget, och kommer under de kommande 18 månaderna att installera Budbee Box i 700 av Albert Heijns butiker i Nederländerna och Belgien.
Det meddelar tech-bolaget i ett pressmeddelande.
Albert Heijn och bol.com tillhör några av de största aktörerna inom handel i Europa, där Albert Heijn är Nederländernas största stormarknadskedja med över 1000 butiker medan bol.com är en lokal e-handelsaktör med över 11 miljoner kunder i Benelux. Båda bolagen ingår i den internationella retail-koncernen Ahold Delhaize.
Foto: Budbee
– Kunder upplever mer och mer bekvämligheten med digitala erbjudanden, något som vi ser i exempelvis användandet av självscanning och AH-appen. Lanseringen av paketskåp gör det ännu enklare för kunder att hämta och returnera sina paket och jag är stolt över samarbetet med bol.com och Budbee. Tillsammans kan vi skapa synergier och ytterligare bygga ut vår omnichannel-strategi, säger Marit van Egmond, vd på Albert Heijn i en kommentar.
Under måndagen fanns de första paketskåpen på plats i 15 av Albert Heijns butiker.
– Tack vare vår effektivitet och vårt fokus på hållbarhet lyckades vi kamma hem detta. Vi är stolta över det och ser fram emot arbeta med branschens största aktörerna i regionen, säger Sophus Broberg, kommersiell chef på Budbee.