Ny kommunikationschef hos Svensk Dagligvaruhandel
Svensk Dagligvaruhandel är färdig med rekryteringen av ny kommunikationschef. Cecilia Anneling tillträder tjänsten hos branschorganisationen i dag, den 28 mars. Hon kommer närmast från PR-byrån Prime Weber Shandwick.
– Svensk Dagligvaruhandel har under flera år etablerat sig som en viktig och stark röst i samhällsdebatten. Det är tydligt att organisationen lyckats driva branschen framåt med fokus på bland annat hållbarhet, matsäkerhet och under senare tid även livsmedelsförsörjning. Det ska bli fantastiskt roligt att få bidra till och utveckla den positionen ytterligare tillsammans med medlemsföretagen, säger Cecilia Anneling i ett uttalande.
Anneling har även arbetat på kommunikationsbyrån JKL och PR-byrån MSL och har lång erfarenhet som konsult inom strategisk kommunikation, opinionsbildning, mediehantering och PR.
Den tidigare kommunikationschefen Anna Fager Persson lämnade Svensk Dagligvaruhandel i december förra året. Sedan dess har Coops tidigare pressansvarig Helena Kihlström Esscher fungerat som tillförordnad kommunikationschef för branschorganisationen.
Artikeln är en del av vårt tema På nytt jobb.