E-handelns framväxt till trots finns det fortfarande stora möjligheter att påverka och öka försäljningen i butik. Det framgår tydligt av Retail Academics eyetracking-studie Sanningens Ögonblick 3.0.
Det är tredje gången som Retail Academics gör den här typen av studie på uppdrag av DLF. Den första gjordes 2014, den andra 2017 och den tredje är bas...
Svart på vitt vilka exponeringar som fungerar i butik
Kunderna söker efter inspiration i butiken men av 144 exponeringar i eyetracking-studien hade bara 6 inslag av inspiration.
Så här beter sig den genomsnittliga kunden hos Ica Maxi respektive Ica Supermarket, enligt studien Sanningens ögonblick 3.0. Illustration: Siw Kejonen
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration