Det här är Årets Förbutik
– Det känns kanon och lite oväntat faktiskt. Det var mycket starka kandidater i år så vi har nog ingen chans, tänkte jag, berättar Mattias Pettersson, spelansvarig.
Vad är framgångsreceptet?
– Le och vinka! En nöjd kund är en glad kund och en glad kund är en nöjd kund.
Butikschefen Carl Nilsson är mycket stolt över sina medarbetare.
– Det gäller att ha passion för det man gör så att kunden känner sig igenkänd. Oavsett om det handlar om att hitta rätt spel på hästarna eller vara lyhörd till vad kunderna vill ha så är personalen alltid där. Det viktigaste är passion för det man gör, och de har de verkligen. Det smittar av sig på kunderna, konstaterar han.
Juryns motivering:
Förbutiken med hjärtat till och för kunden! En förbutik som ger det där extra för att ta ytterligare ett steg upp, och stannar inte av utan har en vilja att alltid vara på topp. Med ett fint samspel med sina samarbetspartners är det en förbutik som levererar högt, ger extra allt och har en positiv energi. En unik och säljande förbutik med engagerad personal!
Artikeln är en del av vårt tema Dagligvarugalan.