Här är Årets Tidskriftsbutik
Hur går tankarna nu?
– Det känns jättehäftigt. Vi har kämpat otroligt hårt så att få den här belöningen känns helt otroligt, säger Anna-Lisa Bomark, tidningsansvarig.
– Man kände sig verkligen som en Oscarsvinnare när man gick upp på scenen, fyller kollegan Eve Andersson i.
Hur gör man för att lyckas med tidskrifter?
– Det handlar om att lyssna på kundernas behov, hålla efter avdelningen och skapa ett bra samarbete med leverantörerna.
Vad gillar era kunder att läsa då?
– Skvaller, historia och korsord, säger vinnarna och skrattar.
Juryns motivering:
Kan det bli bättre? Så verkade butiken tänka kring tidskriftsförsäljningen. Man har skruvat på det internationella sortimentet, jobbar med kampanjställ och lockar till spontanköp. Men den största förändringen som inte ter sig självklar är att butiken växlat upp från A-läge till AA-läge.
Artikeln är en del av vårt tema Dagligvarugalan.