Från Klarna till Apohem
Apohem rekryterar Therese Kempe till posten som ny marknadschef och hon tar även plats i ledningsgruppen.
Hon kommer närmast från Klarna och rollen som senior marketing manager och får uppdraget att "vidareutveckla Apohems varumärke och stärka företagets marknadsposition".
Therese Kempe efterträder Johan Bergenheim, tidigare marknadschef och medgrundare till bolaget, som dock stannar hos nätapoteket och tillträder rollen som customer experience officer.
– Thereses erfarenheter av strukturerat och långsiktigt varumärkesarbete från Procter & Gamble och av digitala och snabbrörliga tjänster och arbetssätt från Klarna passar marknadschefsrollen på Apohem perfekt. Vår tillväxt under kommande år förutsätter att kännedomen om Apohem ökar och tillsammans med sitt team har Therese ett stort och viktigt arbete framför sig, säger Gustav Hasselgren, vd på Apohem, i en kommentar.
Förutom Klarna har Therese Kempe bland annat en internationell karriär på Procter & Gamble som global senior brand manager bakom sig.
Apohem, var huvudägare är Axfood och Novax som ingår i Axel Johnson-koncernen, hade en tillväxt på cirka 250 procent i fjol och även 2021 väntas enligt apoteksutmanaren bli ett starkt tillväxtår.