Lidl lanserar kundklubb
Lidl har snart nått sitt mål om 200 butiker och för att ytterligare stärka sitt varumärke lanserar kedjan nu en egen kundklubb: Lidl Plus. Den nya kundklubben som kommer i form av en app har smygtestats i tre veckor men lanseras för allmänheten den 19 oktober.
– De flesta svenskar är medlem i minst en kundklubb och det har funnits en stor efterfrågan bland våra kunder att vi ska lansera en egen kundklubb på Lidl. Därför är det extra roligt att Lidl Plus äntligen startar i Sverige. Kundklubben har varit en stor framgång på de marknader där den lanserats och jag är övertygad om att Lidl Plus kommer bli samma succé i Sverige, säger Johan Augustsson, Sverigechef Lidl i en kommentar.
Den nya kundklubben är helt appbaserad och kunderna som laddar ner den kan ta del av rabatter, erbjudanden och digitala kuponger. Kunderna kan även få butiksinformation, möjlighet att delta i undersökningar samt få tillgång till digitala kvitton.
Kundklubben kan även användas utomlands för resande svenskar och just nu genomförs även tester i Polen som undersöker möjligheterna att även kunna betala via appen.