Coop lanserar emv-blöjor i språksamarbete
Coops lanserar egna blöjor och babyvårdsprodukter i ett språkutvecklande samarbete med Babblarna och Hatten Förlag, enligt ett pressmeddelande.
Blöjorna landar i butik vecka 46 och kommer även att finnas på Coop online.
– Babblarna är omåttligt populära och stimulerar framförallt barns tidiga språkutveckling. Hatten Förlag verkar för något gott och dessutom för barn. Och Coop stöder sedan tidigare både Bris och Friends och vill verka som den goda kraften i mat-Sverige. Därför är vi extremt glada över samarbetet och de nya blöjorna där vi fortsätter den positiva trenden, säger Åsa Wickholm chef för egna varumärken på Coop, i en kommentar.
Coop-blöjans konstruktion gör att den fördelar vätskan bättre och därför ger en säkrare och torrare blöja. Blöjorna har även en våtindikator som gör det enkelt att avkoda när blöjan behöver bytas.
Blöjorna är miljömärkta med Svanen, rekommenderas av Asthma Allergy Nordic och innehåller varken parfym eller lotion. Den cellulosamassa som används är FSC-certifierad från ansvarsfullt skogsbruk. Förpackningen innehåller minst 50 procent bioplast.